V září naše škola přivítala nové prvňáčky. V družince jsme se seznámili a na začátku si společně nastavili družinová pravidla, která si stále připomínáme, aby se nám společně dobře a bezpečně pracovalo.
Děti postupně prozkoumávaly hry a hračky, které si ve volném čase užívají. Pravidelně chodíme ven, kde se děti proběhnou, nadýchají se čerstvého vzduchu, učí se sociální interakci a poznávají přírodu.
V září jsme přečetli první knihu „Průzkumník Žárovka“. Hlavní postava této knihy nás provází v naši celoroční motivační hře „O poklad průzkumníka Žárovky“. Děti mohou každý den získat kladnou energii- za dodržování družinových pravidel nebo pomáhání druhému. Za sedm energií získají klíč k otevření „Žárovkova dobrokufříku“ a mohou si z něj něco odnést domů. Ten, kdo bude mít nejvyšší počet klíčů za první pololetí, získá velkou odměnu.
Ve výtvarných chvilkách se snažím dětem představit různé techniky zábavnou formou. Malovali jsme jako podzim technikou papírové batiky. Vystřihovali jsme ježky a lišky. Během neřízených činností si děti mohly skládat obrázky ze zažehlovacích korálků, navlékat náramky a kreslit omalovánky. Nezištně tak trénují jemnou motoriku, která je pro jejich rozvoj velmi důležitá.
V environmentální výchově jsme se v tomto měsíci zaměřili na poznávání ježků. Během interaktivní prezentace jsme se třeba dozvěděli, jaké druhy ježků u nás můžeme potkat. Proč má ježek bodliny, čím se živí. Shlédli jsme video, kde jsme zjistili, jak vytvořit ježčí domeček třeba zrovna na naší zahradě a jak ho můžeme přikrmovat.